top of page

קורס הכשרת מורות/ים

לפילאטיס ומכשירים

 ייחודו של הקורס 

 

אני מלמדת את קורס המורות הזה כבר מעל ל15 שנה. במשך כל הזמן הזה, משנה לשנה ,פיתחתי אותו והשקעתי בו כמויות של מחשבה ורגש. היום, אני יכולה להגיד בלב שלם, שהגעתי למבנה קורס היעיל ביותר והעשיר ביותר, וזה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש כבר שנים רבות.

 

ישנן בקורס מספר נקודות ייחודיות שלדעתי הופכות מורה טובה למורה מצויינת.

הנקודה הראשונה היא, הכרת הרפרטואר המקורי והבנתו לעומק (מה מטרתו ,למה הוא מופיע כך ולא אחרת ועוד).
מורות רבות מסיימות את לימודיהן בבתי הספר השונים עם רפרטואר תרגילים בלבד, שלצערי גם הוא, כבר מזמן התרחק מהמקור עד כדי כך שקשה לזהותו כתרגילי פילאטיס. יחד עם הכרת הרפרטואר המקורי, מתווסף "ארגז ארגוני" שמגיע בצורת "מבנה שיעור" שמאפשר לתת לכל תרגיל: סיבה, מטרה, מקום והגיון. הידע והגישה השיקומית מלווה את ניתוח התרגילים ומאפשר הבנה עמוקה של השיטה, והתאמת החיבור לצרכים הפיזיים והרגשיים הייחודיים של המתרגלות בסטודיו.

בקורס המשתתפות לומדות ומפתחות יכולת מחשבתית ושיקול דעת ,שמביא אותן לבניית שיעור מאוזן ומותאם למתרגלות השונות.

נקודה ייחודית נוספת בקורס היא כלי נוסף חשוב ביותר, שנקרא "שיעור האבחון". מאחר והגישה בקורס היא טיפולית, שיעור האבחון עוזר לנו להבין מאיזה נקודת פתיחה המתרגלת מתחילה. ההבנה הזו עוזרת למתרגלת להבין את הדרך בה היא מתחילה לפסוע ולהעמיק בתוכה. במהלך שיעור האיבחון המורה מעריכה אלו יכולות תנועה חבויות בגוף שלפניה, על פי מודל תנועה מסויים וידוע מראש שאותו לומדות הסטודנטיות בקורס. 

ולבסוף , הקורס מדגיש אצל המשתתפות את היכולת שלהן לראות את גופו של האדם בעין חומלת ומכילה. בקורס, הסטודנטיות לומדות לראות גם את נפשה של המתרגלת, ואת המניעים הניסתרים שלה שמשפיעים על תנועת גופה. ההבנה שכל אדם מניע את גופו מתוך הסטוריית החיים שלו - הופכת את רפרטואר התרגילים לכלי עבודה מרתק. הגישה ההומניסטית להסתכלות על הגוף הנע, תופסת מקום נרחב בקורס, והופכת אותו רלוונטי לחיי היומיום ולהתפתחות אישית של כל משתתפת בקורס.

 אז למי מתאים ללמוד הוראת פילאטיס? 

אני מאמינה שלא משנה מה נקודת הפתיחה שאיתה את/ה מגיעה – בעלת רקע בתנועה או בלעדיו – משנה הדרך בה תבחרי להתמודד עם החומר החדש. מבנה הקורס ותכניו מבוססים על שנים רבות של ניסיון בהוראת השיטה, וליווי של סטודנטיות המגיעות מרקעים שונים. 

רבות מהתלמידות שלי הן מתאמנות ותיקות, שאהבתן לשיטת פילאטיס הובילה אותן לבחון אפשרות להסבה מקצועית בחייהן, ולבחור לעסוק בהוראת הפילאטיס. חלקן מגיע מאומנויות המחול והתנועה, אבל חלקן מגיעות ללא רקע בתנועה או ידע באנטומיה/פיזיולוגיה.

תלמידות שמגיעות ללא ידע זה מקבלות ממני רשימת מונחים, עצמות ושרירים שאותה הן נדרשות ללמוד לבד לפני תחילת הקורס. למרות נקודות הפתיחה השונות, כבר בשבועות הראשונים של הקורס – כולן מיישרות קו , וההשענות על מקורות הידע שלהן מתאזנת.
כמנחה ומנהלת של הקורס, אני לוקחת על עצמי את האחריות, ללוות כל אחת ואחד מכן בתהליך הקורס מנקודת הפתיחה שאיתה הגעתן - ועד סופו.

קורס המורות עשיר בתכנים הרלוונטיים לעבודה גם בהיבט הפיזי אך גם בהיבט הרגשי , והבנות שעוברות איתי את הקורס, "נחטפות" לעבודה - עוד לפני שהוא מסתיים.

לסיכום, חשוב לי שכל מי שמצטרפת לקורס , יודעת שהיא באה לקבל, אבל גם באה לתת מעצמה. ללמוד ללמד את שיטת פילאטיס זה אומר לעבוד עם אנשים, לעזור להם להכיר את עצמם טוב יותר - וזו תורה בפני עצמה.   ולכן כל מי שמעניין אותה להבין את ההיגיון שמאחורי תנועה ואת ההשפעה על נפשו של האדם – יכולה ליהנות מאוד מהקורס ומהמקצוע.

תודה על הפנייה, ניצור אתך קשר בהקדם

הקורס הקרוב נפתח ב 5/3/2019

ההרשמה בעיצומה!

לפרטים נוספים ולקביעת שיעור היכרות

אפשר גם להתקשר ישירות למאיה 052-8722836

bottom of page