top of page
מאמרים נוספים

מופע על גברים ופילאטיס תרפיה


אז מה באמת הקשר בין שני הדברים ? מופע על גברים ופילאטיס-תרפיה...

תשאלו את עצמכן איפה מתקיימת איכות גברית/זכרית בגוף שלנו?

ואולי שאלה מקדימה תהיה - מהי בכלל איכות זכרית?

בפילאטיס-תרפיה הגישה שאותה אני מפתחת בשנים האחרונות , אני מתייחסת לאיכות תנועתית וליחסים בין אזורים שונים בגוף ורואה מה הם מספרים לנו.

הגוף בדרכו הייחודית, יודע ל"העתיק" את הרובד הלא-מדובר שנוצר אצלנו ביחסים בינאישיים, ולבטא אותם ביחסים שבין שרירים ומפרקים שבתוכו.

קשר עם אמא, קשר עם אבא הם הקשרים העיקריים שישפיעו עלינו בתקופת הילדות , והם גם אלו שישפיעו בדרך עקיפה על יחסים אחרים בחיינו (זוגיות, קשרי עבודה, ובעיקר על הקשר עם עצמי).

הגוף כמו שאמרתי, יודע לספר את הסיפור שלנו דרך אזורים חסומים , שלרוב יוצרים כאב.

בפילאטיס-תרפיה אזור הבטן ואזור הגב מחזיקים משמעויות רבות אך העיקרית שבהן היא האיכות הזכרית שמחזיק הגב והאיכות הנקבית שמחזיקה הבטן.

בטן גב, זכר נקבה, גבר אישה

ומעל כל זה נמצאת השאיפה לאיזון. השאיפה להדדיות, לתנועה משותפת שתומכת זה בזו וזו בזה. הרמוניה , הארה - תקראו לזה איך שתרצו.

כשזה לא קורה....כשאין איזון - מגיע כאב.

אבל זה לא סוף הסיפור.

עכשיו בואו נרחיב את המודעות ונבדוק את ההקשר החברתי . כבר אלפי שנים שהחברה האנושית מתקיימת תחת שליטה פאטריאכלית (זכרית). אולי זה יסביר למה 80% מהאוכלוסייה סובלת מכאבי גב .

הגב הזכרי כל כך דומיננטי , כל כך בשליטה, במתח ובלחץ שזה גורם לכולם לכאוב.

כבר כמה שנים שבסטודיו אני קוראת לכאבי גב "כאבי אב". מצאתי שאם נחפור קצת בחוויית הכאב שנמצא בגב, לרוב נגלה אזורים לא פתורים מול איכויות זכריות בחיינו (קשר עם אבא או מיצוי היכולות הזכריות בעצמי).

כמו שיש מחיר לדומיננטיות גבוהה של שרירי הגב , כך גם לשליטה הפטריארכלית יש מחירים קשים וגבוהים מאוד שמשפיעים על כולנו. מקובל לחשוב שהראשונות שסובלות ממנה הן הנשים. נשים מנוצלות , מדוכאות ומוחפצות על ידי גברים דומיננטיים , "אכזריים ושולטים" .

זה נכון. אך זה לא ייפתר עד שרובד נוסף יעלה על פני השטח ונעז להוסיף גם אותו לתמונה. הרובד הזה מתייחס למחירים שהגברים משלמים על העמדה השולטת שנולדו אליה - והם קשים מנשוא.

עד כמה אנחנו כנשים מבינות את הכאב הגברי? עד כמה אנחנו אנחנו מכירים את הסיפור מאחורי ההתנהגות של אבינו? או של בן זוגנו? האם אנחנו יודעות איך לשנות את היחס שלנו ביחס לבנים אותם אנו מגדלים? עד כמה נצליח לשלב בין תמיכת הבטן בפעולת הגב?

המופע "שירת גברים" שיצר בנהזוג שלי תמיר אשמן עוסק בדרך בה גדלים בנים-זכרים בחברה הישראלית. תמיר שכבר 20 שנה מטפל בגברים וגם מלמד את הנושא באוניברסיטת תל אביב יצר יחד עם זיו גולנד מוסיקאי וחבר טוב שלו , ערב שיש בו הרבה סיפורים מחדר הטיפולים וגם שירים שכולנו מכירות ומכירים, שמספרים על חייהם של הגברים בארץ .

לא אגזים ואומר שיש בכוחו של המופע לשנות (תפיסת) חיים ובעיקר לשנות את זווית הראייה שלנו על הגברים שמסתובבים סביבנו (אני יודעת כי שמענו את זה מהרבה אנשים).

אז שווה לכם ולכן להתאמץ ולבוא לראות .

(ואם תקשיבו טוב טוב ....אולי תצליחו לשמוע גם אותי שרה)


לפרטים על המופע הקרוב https://www.facebook.com/menssong/

חיפוש לפי תגיות
No tags yet.
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page