• Maya Ben Yaakov

פילאטיס לטיסות ארוכות


טיסות, בין אם הן ארוכות או קצרות , הן חוויה לא פשוטה לגוף. הישיבה הממושכת במקום צר וקטן ללא יכולת תנועה היא לא מצב טבעי . מה גם , שלהיות סגורים יחד עם עוד כמה מאות אנשים "וחיידקיהם" בתוך קופסת פח, זה לא הדבר הכי מפרגן לגוף. הגוף שלנו מרגיש הכי טוב , כשהוא זז, המפרקים שלנו אמורים לנוע במקסימום טווח ושיתופי הפעולה בין השרירים משאירים את הגוף בחיוניות מלאה.

מן הסתם, גם שעות עבודה ארוכות בישיבה או בעמידה - הן מתכון בטוח ל"כרחצען" וכאבים אחרים.

בסדרת התרגילים הבאה, תוכלו להיעזר בטיסה הבאה שלכם ואולי להפיג במעט את הלחצים המצטברים וקצת מהשיעמום...

מומלץ להדפיס ולשמור בתיק עלייה למטוס.

*התרגילים כתובים בשפה מעורבת זכר/נקבה

מתיחה לגב תחתון הישעני לאחור אל משענת הכסא, ובעזרת הבטן דחפי את הגב התחתון לאחור אל תוך המשענת גב. חזרי על זה כ 8 פעמים. גלגלי את הגוף כלפי מטה ,ידיים לכפות הרגליים וחזרה לישיבה 4 פעמים. מתיחה לעורף שבי כשגבך זקוף במרחק מה ממשענת הכסא.אם אפשר – על הקצה.

שימי ידיים משולבות על בסיס הגולגולת , שבי זקוף ובעדינות הורידי את הראש בלבד כלפי מטה גלגלי ראש לאט ובזהירות בחצי עיגול קדימה מאוזן לאוזן. חזרי על התרגיל 4 פעמים. גלגלי כתפיים קדימה 5 פעמים ואחורה 10 . לבסוף עצרי את התנועה כשהמרפקים כמעט נוגעים זה בזה מאחורי הגב. קחי אויר והבליטי את החזה כ5 פעמים. מתיחה ספיראלית לגו חזור לישיבה זקופה והפנה את כל הגוף לצד ימין (כמו ספיראלה) ולאחר מכן לשמאל. פעמיים לכל צד. הישאר בכל תפנית למספר נשימות מתיחה צידית בישיבה זקופה, הרם יד אחת לכיוון המזגן תניח אותה על המשטח שמעלייך ודחוף בעדינות , את היד השנייה תמתח לכיוון הרצפה – כוון את הנשימה לאורך המותן, החלף יד וחזור על המתיחה. הישאר בתנוחה למספר נשימות מתיחה+כוח משולבת לגוף ישרי את הרגליים קדימה מתחת לכסא שלפנייך והישעני עם הגב לאחור. מתחי את כפות הרגליים כלפייך (FLEX) ותוך כדי הרימי אגן כלפי מעלה. כן,כן ,כל הגוף מתרומם לקו ישר! אפשר להוסיף ידיים מעבר לראש.או ידיים פשוטות קדימה – גם הן בFLEX מתיחת רגליים שים רגל על רגל, כשהקרסול מונח על הירך. שב זקוף והטה את הגוף מעט קדימה. החלף רגליים . קומי, וצאי להליכה קלה במעברי המטוס לשירותים ובחזרה אפשר לחזור על השיעור כל 3 שעות, ועדיין הטיסה תראה כמו נצח….. שיהיה טיול נעים ומוצלח!!!


#תרגול #פילאטיסליומיום #תנועה #טיסה #מטוס #טיסותארוכות

מאיה בן יעקב

טל 052-8722836

mayapilates@gmail.com :מייל

  • Facebook - White Circle